Kärlek och stålull

Hejsan(: snart ska vi åka in till kalmar, vaknade idag av att Thea kom inspringandes till mitt rum o bah "Ebba vakna vakna det är morgon nu". Hållkäfften unge haha, så brukar hon aldrig göra annars, men det är för att Lina Och Jörgen är här. Då blir hon så nervös.


Ajuste sen ha det ju börjat den omtalade "bokrean", jag hittade två böcker jag vill läsa typ såna som har med barn att göra. Eller hemska en hette inspärrad handla om en flicka som blev inspärrad och grejer.


Sen en bok som hette snälla pappa nej!  Handla om ett barn som aldrig blev älskad av sin pappa tydligen va han för stygg för att bli älskad. Eller ngt sånt stog det.

Men igårkväll fick jag ryck brukar aldrig läsa böcker annars , men jag hittade en bok vi hade hemma som hette.

Kärlek och stålull att leva med en utvecklingstörd mamma !

Den handlar om en 4aåring och hennes uppväxt med en mamma som var utveklingstörd (som bettede sig som ett barn själv). Och en pappa som var alkholist, hon fick ta hand om sina småsyskon och fick ta ett stort ansvar. Hon fick alltid ta skit från sin mamma och blev slagen. Hennes pappa slog alltid mamman när han var full, och flickan fick för sig att mamman var död. Så varje natt i 2 år gick hon upp och kollade fall mamman levde.

När hon började skolan kallade alla henne för lösset hon blev misshandlad av sina kompisar, för att hon var skitig luktade illa . Ingen hjälpte henne med hennes hygien.

Aja det är detjag har kommit till än puss<3

 

 


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0