Bli en bättre människa

För ett par år sen va ja världens blygaste ja vågade inte prata med mina fröknar kolla folk i ögonen osv vuxna skrämde mig på något sätt.

Jag bestämde mig för att sluta vara blyg o bli bättre ja lyckades med det men allt andra då?, bli snällare mot mamma o pappa har ja också blivit två punkter överstökade.

Men att sluta kommentera andras utseende eller tänka fan va konstig näsa osv eller all denna skit snack som tjejer håller på med . Den tröjan har hon haft i 3 dagar osv ni vet hur tjejer är.... och att bli den där gulliga snälla fickvännen o kompisen.  Saker som ja tänkt på länge att ja ska bli bättre på även om ja vet att alla inte är perfekta men ja vill inte va elak. Jag vill inte va dum mot någon ,ja vill inte göra någon ledsen och ja vet att värje dag tänker ja bli en bättre människa ebba! men nästa dag är ja lika grinig o sur.

Det kommer med tiden men ja vill göra något bra  och göra någon glad. Men ändå ha ja fått rätt så positiv respons från många i familjen kan säga att ja va en djävulunge från att ja kom ut ur magen tills ja kom in i tonåren. Ja va aldrig elak mot någon utanför men hemma va ja sjukt grinig o arg. Nu hjälper ja till, är glad o försöker vara trevlig o det märks skillnad faktiskt.

Vet inte hur många gånger ja skrikit , gråtit och haft dåligt samvete över hur grinig o otrevlig man kan ha varit ibland.
Från och med nu en bättre ebba så är det bara punkt och slut!

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0