Mina åsikter

Jag fattar inte varför vi tjejer alltid fått höra att vi är det " svagaste könet" när vi egentligen är det starka.

Men när man är tjej själv så tänker man inte på hur jobbigt vi ha det och råkar man ens säga det till en kille så får man höra " Men tänk på oss då ett spark på pungen  är ju värre än mensvärk  ni bara gnäller ju".

Men kom igen om ni själva hade varit tjejer mens en gång i månaden eller mer, får bära på en ungjävel i magen i 9månader och mår illa o spy hela tiden. Får mensvärk, pms, humörsvängningar, inte nog med att vi burit på ungen vi ska ge den mat också från bröstet som den ska suga på och få mjölkstockning så det gör ont som fan. Sen är det alltid vi som ska ha ansvaret i samlaget. Och blir vi blir gravida och inte kan behålla ska vi göra abort också , jag har emot abort för ja skulle aldrig kunna döda eett barn för mig är det ett barn från första stund.

Om det inte duger att ha kondom ska vi få ha p-piller med farliga hormoner, mini piller p-stavar och skit som bara förstör för kroppen. Inte nog med det så får vi mindra lön än vad killar får?.

Vafan gör oss för att va så svaga? för att vi inte orkar lika mycket men är det så konstigt då?.

Tjejer vågar knappt trycka ner en kille heller för vi vet att vi bara får skit tillbaka, vi är fittor, horor slynor .Killar kan ligga runt hur mycket dom vill men får dom dåligt rykte för det? nej det är bara vi som får det efter att man har haft sex med två stycken typ.

Det värsta av allt är när vissa killar tror att dom kan leka med tjejer tror att vi inte fattar någonting. Men vi är ganska smarta faktiskt man märker när en kille bara vill leka med en.

Tur att inte alla killar är så :) att det faktiskt finns normala också men bara mina åsikter.


Kommentarer
Olivia :)

Jag tycker som du! :) när vi har idrott så brukar ibland vår idrottslärare säga att tjejerna är ju inte lika starka som killarna är då brukar jag alltid köra hårdare jag vill säga att tjejer kan visst vara starkare än killar :)

2011-06-06 @ 22:53:22
URL: http://oliviaje.bloggplatsen.se
Ebba

Så bra :) ja det har du rätt i vi är precis lika starka som dom :).

2011-06-07 @ 14:52:18
URL: http://ebbaberglund.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0