Jag vet inte hur det är

Jag gillar att uttrycka mina åsikter och diskutera så nu tänkte jag dra upp en sak.
Jag vet inte hur det är att vara 14-15 år som kille, jag kan inte sätta mig in  i en killes känslor men jag kan se jag kan höra och få egna uppfattningar.
Detta är inte riktat till någon och jag säger inte att alla är såhär så ni vet.
Jag tycker att det är väldigt mycket ideal på min skola, tjejer ska ha stor rumpa, stora brös ,timglaskropp, sminka sig och se ut på ett viss sett.
För ett år sen vart jag livrädd att sticka ut ha på mig vissa kläder, färga håret vad kommerr alla tycka liksom?, att köpa ett par converse va ett stort framsteg för mig liksom. Hur kommer fötterna att se ut? är det många som ha sånna.
Allt bubblade runt i min hjärna och gjorde mig tokig, på den tiden vart jag väldigt konflikträdd och vågade inte va JAG riktigt. Men under en period när jag va singel så tänkte jag ne fan Ebba nu ska du visa vem du är du ska våga sticka ut, kunna säga ifrån om något är fel och även skita i vad alla killar tycker.Började lite smått med en ring i näsan, färgade håret lite rött , köpte lite olika stilar på kläder. Jag ville inte va den där rädda lilla tysta tjejen längre... sen börjde jag tänka mer på jämnstäldhet.
Jag blir vansinnig när killar sitter och poängsätter tjejer , tävla om vem som har haft sex med flest tjejer, vem som har störst bröst, hur många man kan sätta på på en kväll. Jag tror att det är just det som gör att vi blir så utseendefixerande . För mig och för många andra tjejer så tror jag att man hellre vill ha sex med en kille som är oskuld än att ha sex med en kille som legat med 40 andra. Just för att då är det äkta, han är ingen player då. Man vill inte ha en sån ..
Jag vet inte riktigt om det är så killar gör men att det mesta handla om att få hög status att vara "cool".
Likaså att tjejer är vackrare med smink , tänk om inte smink fanns då hade alla varit naturligt vackra. Men om en kille har tryckt ner en tjej för att hon ha små bröst, liten rumpa osv och sedan kolla sig i speglen kan han tänka efter om han är så jävla snygg och perfekt själv?.
När jag gick i 8an så sa ganska många tjejer kolla på han va snygg röv han har, sexig kropp osv då tänkte jag liksom va:O ofta man kolla utseende på killar osånt. Det fanns inte på kartan för mig jag trodde det bara va vi tjejer som skulle bli betygssättna.
Jaduu världen är konstig men jag har lärt mig en sak att alltid vara mig själv och se ut på det viset jag vill dett är min kropp och mitt liv. Tjejer ska inte se ut på ett visst sätt hon ska betygssättas för den fina personligheten hon har för det glömmer man faktiskt bort ibland.

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0