Vikt

Medans alla andra vill kanske gå ner i vikt så vill jag gå upp i vikt, och jag vet att man inte ska gnälla då det finns dom som ha skit svårt till att gå ner i vikt. Men kan lova att det är minst lika hemskt att vara underviktig som överviktig.
Har legat under BMIet ett bra tag nu pga influensa, maginfluensa, sabbat förhållande, och lite träning ett tag. Det resulterade ifrån 56 till 49 kilo vilket det stod att jag va gravt underviktig på till min längd.
Men jag äter på normalt käkar ganska mkt onyttigt och väger numera 53 kilo.
Ska sedan börja träna gym eller ngt för att bygga muskler men känner mig skit svag om ja ska börja träna och sedan gå ner ännu mer i vikt. Minns att för ett år sen vägde jag nog minst 57-58 kilo speciellt när ja va i bosnien.
När jag och Jens blev tsm igen denna gången så sa han så liten du blivit och jag har märkt det själv. Men ska gå upp 2-3 kilo till iaf.
Och förresten har hört lite tissel och tassel om denna livmodercanser sprutan som alla i min systers ålder och andra ska ta ett tips dont do it. Fatta inte föräldrar som tillåter sina ungar göra detta , då det inte är bra för kroppen med vaccin och biverkningarna är kräkningar,sömsvårigheter , trötthet och annat. Det roliga är att dom inte vet än om detta hjälper ungaa flickor. Det gäller bara att skydda sig och sköta sexliv med annat så klarar man sig undan.
Detta skriver jag av mitt egna intresse då jag älskar sånt här med medicin och skit :) jag är nog min mamma i grund och botten.

Kommentarer
Anonym

man ska aldrig gå efter BMI utan efter kroppsammansättningen dvs hur mkt fett muskler o vätska man har i kroppen. t.ex en kille som väger 110 o är 1.80 lång är enligt BMI överviktig MEN han kanske har mest muskler o inte så mycke fett, då helt plötsligt är han inte överviktig även att BMI säger att han är det.

2012-04-19 @ 12:41:21

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0