Hur man kommer över sitt ex.

Jag vet att många tjejer där ute har varit i exakt samma sits som jag , blivit lämnad efter ett långt förhållande.. när känslorna är som starkast.
Hur gör man då för att komma över honom? hur lär man sig att hantera sitatuionen ?.
Jag tänkte berätta om mina egna erfarenheter och jag hoppas att dom hjälper för er också.
  • Radera hans nummer och alla bilder som påminner om honom, det kommer få dig att påminnas om alla minnen ni hade med dom bilderna osv. Jag raderade alla bilder vi hade tillsammans  , det jag har kvar är en video på youtube som jag satt med i två timmar haha.
  • Bestäm dig för att det är slut " typ nä nu jävlar är det slut nu ska jag skita i honom och köra mitt race" oftast går allt lättare  då. Om man inte vill komma över någon och hoppas på att han kommer tillbaka så gör man oftast inte det heller , och det kan bli stora problem. För man kan inte bara gå runt och vänta, han kommer förmodligen  hitta en ny och du med.
  • Försök att undvika honom , smsa inte och skriv inte då kommer alla tankar upp. Jag vet att det är sjukt svårt i början. Även om jag och mitt ex hade dom mes jävligaste stunderna så kunde vi också ha dom bra. Att jag fick lära känna hela hans släkt, han vaknade upp med mig på julafton, min födelsedag,göteborg och en massa släktkkalas.Man saknar hans familj osv, men kom ihåg att det va erat förhållande som va viktigt det är er det handlar om.
  • Kastar inte skit på varandra ni kommer bara bli sårade och gå runt och ha hat över varandra, särskilt om man går på samma skola. Det kan bli problem ni båda vet vad ni är för människor :). Man säger oftast saker för att man är förbannad och besviken på människan.
Börja träna och umgås med vänner , ha något för dig hela tiden . Hitta nya intressen osv då kommer du glömma han mer och mer.
Ett bra tips är att stänga in alla saker i en låda som påminner om honom tex presenter du fått, kvarglömda kalsonger eller strumpor . Där kan han ligga tills du en dag kan ta ut den och va glad över att du fick dela din första kärlek med han och att du har ett lyckligare liv nu.
Jag mår iaf bättre nu och jag hoppas att han är glad för min skull, jag mådde aldrig bra i vårat förhållande. Det var en ständig oro i min mage , jag hade lite för mycket kontroll och jag älskade honom för mycket.
Älska är okej men till en viss gräns, särskilt när man är ung och har hela livet framför sig.
Och kom ihåg tiden läker alla sår .
vi är nästintill inte lyckliga på någon bild ... det beskriver ganska tydligt hur allt va.

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0