Dag 1

 Efter att vara inne i vecka 4 med magsmärtor , gaser , uppblåst mage , förstoppning (till och från ) , ångest , ledsen , sömnsvårigheter så har jag äntligen börjat inse vad som håller på att hända med min kropp. Vart är Ebba ? Tjejen som älskade att måla naglarna , plattade håret varje dag , älskade att shoppa , äta ute och hitta på saker. Tjejen som blir rastlös , kör med sina dåliga skämt eller som aldrig har kunnat somna på dagarna?
 
Hon börjar sakta med säkert att tinas bort .... en deprission skulle jag kalla det för. Plötsligt hände det bara , innan skolan slutade så började ja märka vartfan är jag. Dom ända tillfällena jag försökt skärpa mig o visa att ja är den jag är alltid varit är när ja varit med vänner eller min pojkvän. Jag vill inte att dom ska se eller märka vad som pågår. 
 
Men hur ser mitt liv ut nu då med denna dumma deprission ? Jo jag jobbar från 7-13 varje dag må-fre peta i mig några skedar med yoghurt o sen cykla ja bort. På jobbet går ja runt i min egna bubbla o tänker , sen cykla ja hem trött som vanligt och sover i ett par timmar ... äter middag o sitter vid datorn. Gråter en skvätt på kvällen för ja benar o bör till gud som ja märkt inte ens finns i detta fallet ska göra så ja kan må bra. Må bra fysiskt o psykiskt. Sen börjar den jobbiga natten , går o lägger mig runt halv 1 o somnar runt 1 varje natt sen vaknar jag till och från o kolla nervöst på klockan så ja inte missar att ja ska jobba. 
På nätterna så kan ja må illa o tänker på alla möjliga saker ... jag har ingen ork till någonting det finns så jävla mycket ja hade velat göra. Som tex åka till roots med mina vänner , festa , resa, umgås med kompisar osv men jag är helt off helt jävla off o folk tycker nog att ja är psykiskt störd. Men vemfan kan hjälpa att man en dag vaknar upp o inte mår bra för fem öre? 
 
Men idag då börjar min vändning idag tar jag tag i min krage och går mått bättre tider. Det är lite som när man ska börja på gym o man är as peppad till att få en snygg kropp ,man vill så gärna men man hittar inte motivationen lika dant är det med detta jag vill så gärna och jag ger mig fan på att det ska gå !
 
Steg 1 Har slutat med minipillerna ( som kan vara en stor anledning till hela skiten)
steg 2 tog en promenad idag bara för att motionera och se världen lite.
steg 3 ska äta regelbundet med mat. 
steg 4 vara lugn o sansad o inte stressa upp mig
 
Jag tänker skriva här varje dag i ett par veckor för att berätta om mina förändringar jag ger detta 14 dagar så go ebba !!!
Jag kommer lösa upp denna bloggen sen o då ska ni få läsa om mina veckor men först så vill ja skriva av mig utan att andra ser. puss 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0